10 potravin pro rychlejší spalování

10. dubna 2014 v 20:09 |  Hubnutí
Hubnete ale moc vám to nejde? Zkuste malé pomocníci , které najdete skoro v každé domácnosti, či se dají snadno koupit v obchodě.
1. Zázvor
Zázvor, díky své pikantní chuti, je vhodným kořením na celou řadu jídel. Pravidelná konzumace zázvoru má nejenom blahodárné účinky, ale může se projevit i na vaší snaze jak zhubnout Pikantní jídla napomáhají při hubnutí, díky tomu že zvyšují teplotu těla což je dobré pro rychlejší metabolismus a spalování kalorií.Zázvorový čaj také podporuje trávení. Doporučovaná konzumace zázvorového čaje je třikrát denně.
2. Zelený čaj
Zelený čaj patří bezpochyby mezi vůbec nejoblíbenější čaje. Zajímavé je porovnání účinku pití zeleného čaje na spalování tuků při cvičení. Dle některých zdrojů se při fyzické aktivitě a pití zeleného čaje zvýší účinnost spalování tuků až po polovinu, což už je hodně znát. Důležitý je pohyb ale i samotný čaj. Ten by měl být kvalitní a čerstvý. Doporučuji pít pouze kvalitní sypané čaje. Příprava není tak snadná jako vhození pytlíku do vody, nicméně pití čaje je určitým druhem obřadu a kvalitní čaj si kvalitní přípravu zaslouží.Co se týče míry pití zeleného čaje, tak ta je prakticky neomezená. Podle kvality čaje se dá říci, že za den bychom neměli překročit zhruba 1 litr vypitého čaje. Není vhodné pít čaj ve večerních hodinách. Důvod je nasnadě; zelený čaj má výrazné osvěžující účinky. Mohlo by se vám snadno stát, že po večerním popíjení zkrátka neusnete. Ideální je dopít zelený čaj zhruba 6 hodin před ulehnutím.
3. Citron
Jeho výhodou je vysoký obsah vitamínu C, protože díky němu budete mít silnou imunitu. Ale v souvislosti se spalováním tuků je důležité to, že vitamíny obsažené v citronech podporují tvorbu -karnitinu, což je látka výrazně přispívající ke spalování tuků. Citron také podporuje očistu orgánu, jako jsou játra či ledviny.
4. Česnek
Česnek je zdrojem mnoha vitamínů a prospěšných látek. Účinné látky z česneku dokáže tělo velmi rychle vstřebat a krev je dopraví do každé buňky. Nakonec jsou vyloučeny přes pokožku. Česnek podporuje uvolňování noradrenalinu, tím mobilizuje tukové zásobovány. Ovšem, aby byl česnek účinný, je nutné jej nijak neupravovat. Použijte česnek syrový buď v pomazánce, na chlebu nebo přidáním do omáček až na talíři. Optimálně jezte 2 - 3 stroužky kvalitního česneku denně a budou se vám rychleji spalovat tuky.
5. Ananas
Ananas je pravděpodobně nejznámější spalovač tuků a spousta dietních pokusů se zakládá právě na něm. Zázračnou složkou ananasu, která má štěpit tuky, je jedinečný enzym - bromelin. Enzym ve skutečnosti dokáže štěpit proteiny, ale má pouze zanedbatelný efekt na výměnu tuků. I když vám ananas v hubnutí příliš nepomůže, může být velmi prospěšný vašemu trávení. Pomůže vám strávit maso, mléčné výrobky nebo třeba luštěniny. Kromě toho plátkem ananasu účinně zaženete svůj hlad.
6. Med
Med podporuje a urychluje metabolismus, který pomáhá tělu spalovat tuky. Med má zdravější glykemický index (GI) než cukr, proto nezpůsobuje rychlé zvýšení hladiny krevního cukru, ale cukr je pozvolna vstřebáván do těla. Nejefektivnější je jíst med ve vystydlém odvaru ze skořice večer před spaním a půl hodiny ráno před snídaní.
7. Cibule
Moderní věda přisuzuje cibuli roli ochránce před srdečními záchvaty a je dále považována za významného regulátora škodlivého cholesterolu. Syrová i vařená snižuje krevní tlak, ředí krev a rozpouští sraženiny. Syrová cibule pak silně podporuje zažívání a pomáhá při nadýmání, zácpě a jaterních potížích. Povzbuzuje trávení a vstřebávání živin.
8. Vejce
Nejnovější výzkumy tvrdí, že jedno vejce denně je pro dospělého člověka dokonce zdravé a výživné. A pokud si dáte vejce k snídani, své šance na zhubnutí zvýšíte. Důvodem je, že vejce jsou plná bílkovin a zasytí vás na dlouhou dobu. Pokud sníte bílkoviny po ránu, zaplníte si žaludek a potom jíte během dne méně.
9. Chilli
Chilli pomáhá hubnutí díky látce, která se nazývá kapsaicin. Ta výrazně zvyšuje rychlost metabolismu. Samozřejmě ti nepomůže, když budeš jíst pálivé od rána do večera. Pokud ho však doplníš do svého jídelníčku, uděláš jen dobře. Nejvhodnější alternativou je i pomeranč.
10. Mléko a podmáslí
Podmáslí obsahuje probiotické bakterie, které podporují trávení, v mléce je zase podobně jako třeba v sýrech kyselina linolová neboli CLA, která vyplavuje tuky do svalů, kde se mohou spálit. Ve prospěch mléčných výrobků hovoří také obsah bílkovin a v případě mléka či podmáslí přitom také spíše menší množství tuků.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Catie-Chanel Catie-Chanel | 19. dubna 2014 v 23:32 | Reagovat

Ahoj, můžu se zeptat, jak cvičíš? Myslím jaké přesně cviky nebo typ sportu pro lepší hubnutí.

2 dve-kouzla dve-kouzla | 4. května 2014 v 20:26 | Reagovat

[1]: Ahoj :)
Podle mě úplně nejlepší na hubnutí je běhání, ale zkoušela jsem i cvičení s Jillian Michaels a po měsíci jsem fakt cítila změnu ;)

3 Catie-Chanel Catie-Chanel | Web | 4. května 2014 v 22:54 | Reagovat

Díky moc, na běhání moc nejsem, ale o Jillian jsem přemýšlela.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama